Przyszedł czas na zmianę opon na ☃️zimowe.
Chociaż Michał użytkujący ten samochód jako daily nie jest zadowolony.
On lubi swoje czarne 18 calowe czarne felgi, a tutaj w opony zimowe zamontowane są na feldze zaledwie 16″.
Cóż będzie musiał z tym żyć.😰 Tutaj macie film na naszym fanpage – https://www.facebook.com/milionopon/videos/1519777892089829
Mamy jesień i temperatury oscyluja już poniżej 10 stopni, dodatkowo opady deszczu i mokra nawierzchnia sprawiają, że zimówka już teraz sprawdzi się lepiej niż letnia.
Na tego typu usługę najlepiej umówić się do zaufanego mechanika.
Jeśli jednak bardzo chcesz to zrobić samodzielnie, przygotuj się do tego dobrze.
✅Gdy już masz podstawową wiedzę, musisz mieć trochę wolnego miejsca w garażu i oczywiście odpowiednie narzędzia.
✅Sprawdź czy głębokość bieżnika to conajmniej 4mm. Jesli jest mniej, rozważ wymianę opon na nowe. W skrajnych przypadkach tak zużyta opona może nie poradzić sobie w trudnych warunkach na drodze.
✅Zakładam, że koła zostały wcześniej poddane wzrokowej kontroli i nie zauważyłeś żadnych zadrapań czy wybrzuszeń i wyważone.
Wtedy możesz przystąpić do montażu na samochód.
📣Jeśli jednak używasz opon całorocznych przez 3- 4 lata, warto raz na jakiś czas (zaleca się minimum raz do roku) podjechać do warsztatu i poprosić mechanika o sprawdzenie kół.
👉Przy okazji wymiany opon u wulkanizatora wymień też zawsze gumowy wentyl, a w przypadku metalowych czujników TPMS warto profilaktycznie zastosować zestawy naprawcze.
😖Podczas zmiany kół stwierdziliśmy potrzebę wymiany hamulców na obydwu osiach. W tym celu samochód został odwieziony do zaprzyjażnoinego warsztatu.
Tam też mechanik wymienił płyn hamulcowy oraz czujniki zużycia klocków.
😀No cóż serwis samochodu kosztuje. Mamy nadzieję że teraz jesteśmy już przygotowani na trudniejsze warunki na drogach