Jakie ciśnienie stosujemy w oponach?

Odpowiedź jest prosta.

Właściwe!!!

Masz już zmienione opony, sprawdzone wentyle?

Teraz czas aby sprawdzić czy ciśnienie jest właściwe?

Kamil Strząbała, przedstawiciel marki Yokohama wyjaśnia, że obniżenie temperatury otoczenia powoduje zmiany ciśnienia w oponach. Spadek wynosi ok. 0,1 bara na każde 10 stopni Celsjusza. Przy zalecanej wartości 2,0 ciśnienie będzie niższe o ok. 0,3 bara w temperaturze minus 10 stopni Celsjusza i odpowiednio ok. 0,4 bara przy minus 20. W przypadku największych mrozów ciśnienie w oponach obniży się o mniej więcej 20 proc. w porównaniu z prawidłową wartością. A tak niski poziom znacząco pogarsza właściwości jezdne pojazdu.

Często na serwisach w wyniku pospiechu pompują na oko 2.2 BAR, często manometr może być uszkodzony. Dlatego warto sprawdzić ciśnienie w kole samemu. Można też śledzić je na bieżąco w przypadku posiadania w pojeździe, specjalnego systemu TPMS. Prawidłową wartość znajdziemy na wlepce we wnęce drzwi kierowcy lub na klapce wlewu paliwa.

Nieprawidłowe ciśnienie, a w szczególności jazda na zaniżonym ciśnieniu, wpływa na przyspieszone zużycie bieżnika, zwiększone zużycie paliwa, a dodatkowo zwiększa ryzyko uszkodzenia opony. Jazda na ciśnieniu o 20 procent niższym od prawidłowego zmniejsza przebieg opony aż o 25 procent.

W związku z tym nieprawidłowe ciśnienie w oponach to z jednej strony spadek bezpieczeństwa na drodze, a z drugiej większe obciążenie dla budżetu rodzinnego czy firmowego.

Żródło: https://www.facebook.com/milionopon/posts/442187550955445

Leave a Comment

Scroll to Top