Pamiętam, jak 4 lata temu otrzymałem propozycję wyboru nowej służbówki w kwocie do 125 tyś zł.
Wtedy to była spora kwota i szczęśliwie załapałem się na najnowszy model Skody Superb. Wyskoczyłem jakby o segment wyżej. Wcześniej użytkowałem samochody kompaktowe.
Dziś wg IBRM Samar średnia ważona ceny na początek 2021, to aż 130 tyś. zł. Tyle kosztuje nas dziś nowy samochód.
Zdziwiłem się, chociaż ostatnio testuję samochody rodzinne oscylujące w granicach 100 tyś zł. i w zasadzie osiągnięcie kwoty 130 tyś zł przy dobraniu gadżetów i dobrej wersji wyposażenia, nie jest wcale problemem.
Nawet cena Dustera podskoczyła. w salonie widziałem cenę za wersję Prestige za prawie 80 tyś zł???
Najtańszy nowy samochód SUV
Dacia Duster z założenia miała być tania , ale gdy chcesz mieć klimatyzację (w tej cenie tylko manualna) to już wydatek rzędu 62 tyś zł.
Gdybyś chciał zaszaleć i wybrać najdroższą wersję Prestige i napęd 4×4 i mocniejszy silnik, cena szybuje już okolice oscylował w granicach 80-90 tyś zł. A to miało być tanie auto?
A za taką kwotę masz już nowego Nissana Quashai, który jest do wzięcia za 93 tyś zł (silnik 140 KM, cena z marca 2021). A różnica jest spora. Wiem, bo testowałem. Najlepiej wypróbuj sam, przejedź się i wtedy szybko zobaczysz różnice.
Test Nissana Quashai znajdziesz tu: https://www.youtube.com/watch?v=d1t71hG-rCs
Test tego samochodu Dacia Duster 2020, opublikuję gdy krakowski dealer zezwoli na publikację filmu. Do dziś nie otrzymałem stosowanej odpowiedzi. Hmmmm, ciekawe dlaczego taka tajemnica?
Kolejny przykład?
VW Golf 8 za aż 120 tyś zł- ceny zaczynają się od niecałych 90 tyś zł, tutaj test tego samochodu https://youtu.be/unDfrvaoIFc
Czy SUV Kia Sportage za 140 tyś zł : otrzymałem od dealera cenę za skromniejszy egzemplarz 104 tys zł
tutaj test https://youtu.be/uSGJYsfd3sc
Zresztą to są samochody popularne. Gdy spojrzymy na segment premium to jest już inna bajka.
Miłej lektury.
Link macie tutaj https://www.facebook.com/samarautomotive/posts/3983165108373531