Zawody na torze wyścigowym w Poznaniu-Hot Hatch Cup 2023

Zawody na torze wyścigowym Poznań podczas drugiej rundy w formule Time attack Hot Hatch Cup 2023 za nami.

W tym roku partnerami tego cyklu wyścigowego są https://www.sklepopon.com/opona-letnia/yokohama-advan-neova-ad08-rs-225-40-r18-88-w-fr-131548/stock/1349750 oraz japoński producent opon premium Yokohama – https://www.yokohama.eu//pl/

Hot Hatch Cup w 2023 składa się z 7 Rund w tym 1 Rundy ZAGRANICZNEJ. Każda Runda to odrębne zawody podczas których Zawodnicy rywalizują ze sobą w konwencji time attack, gdzie liczy się suma 3 najlepszych czasów okrążenia toru uzyskanych podczas całego dnia.

Punkty zebrane za wyniki w poszczególnych Rundach dają klasyfikację sezonową HHC.

Zobaczcie na relację video od FAT KOALA z 2. Rundy IV sezonu SklepOpon.com Hot Hatch Cup powered by Yokohama Polska na torze wyścigowym Poznań 21.04.2023 🏆 https://www.facebook.com/HotHatchCup/videos/196641399450271

I runda Hot Hatch Cup 2023 na Silesia Ring

Warto przy tej okazji wrócić też do relacji z pierwszej rundy, gdzie tym razem wraz z @Coobcio zapraszamy Was do obejrzenia zmagań kierowców, samochodów i rzecz jasna opon. Sklepopon.com Hot Hatch Cup powered by Yokohama, która miała miejsce na Silesia Ring w Kamieniu Śląskim.

Działo się dużo i szybko, dlatego tym bardziej macie co oglądać!

A tutaj znajdziecie relację z pierwszej rundy HHC na Silesia Ring.https://www.youtube.com/watch?v=7rORfpB9v5w&t=3s

Na torze był z nami znany youtuber @Coobcio, który zdecydował się na wymianę opon na nowe.

Wybór padł na najnowsze japońskie opony typu semislick. Przetestował on i zrecenzował nowe opony Yokohama ADVAN NEOVA AD09.

Mieliśmy okazję przejechać z nim 7 okrążeń tego toru i muszę przyznać, że mimo tylnego napędu Nissan 350 Z nie wykazywał nadsterowności, a opony spisały się na medal już od pierwszych metrów na torze https://youtu.be/JEhb0cnJjWM

Hamowanie przed zakrętem na szybkich partiach to poezja lub lepiej rzec sztos jak mówią teraz młodsi kibice sportów motorowych.

Po regulacji ciśnienia w kołach oraz regulacji tylnego zawieszenia z łatwością udało się zejść poniżej 2 minut/okrążenie.

Pora jednak wrócić na TOR POZNAŃ.

Cóż, czasy świetności obiekt ma już za sobą. Nawet przy wjeździe przez mostek nad nitką toru od razu walisz w dość głęboką wyrwę w jezdni.

Ale gdy już zobaczysz prostą startową i park samochodów, szybką o tym zapominasz. Adrenalina wkręca Cię na najwyższe obroty.

W każdej rundzie staruje ponad 100 kierowców podzielonych na grupy w zależności od mocy i specyfikacji samochodu.

Każdy jedzie tym co posiada- tzn. z reguły mocnym HOTHATCHEM, chociaż muszę przyznać, że większość samochodów i kierowców jest znakomicie przygotowana do zmagań na torze i nie są to już tylko takie zwykłe drogowe wózki.

Na torze ścigają się też mocne samochody sportowe takie jak Porsche czy Mustangi.

Samochody, które chcą robią dobre wyniki z reguły wyposażone są też w opony typu semislick oraz slick – gdy jest sucho rzecz jasna. Cywilna opona raczej się tutaj nie odnajdzie. Tak jak cywilny hamulec.

Wiadomo, że jednak równie ważny jest też łącznik pomiędzy siedzeniem a wolantem kierownicy czyli kierowca. Przechadzając się po parku serwisowym zawsze panuje na HHC bardzo sympatyczna atmosfera.

Tym razem na torze miałem okazję przejechać się na prawym fotelu z kierowcą od @STRADALE CLASSIC.

Podróżowaliśmy dobrze przygotowanym BMW 3 wyposażonym w opony typu slick.

Do zobaczenia na kolejnych rundach, poniżej terminarz:

Leave a Comment

Scroll to Top