Problemy z paskiem rozrządu w Peugeot

Niedawno napisaliśmy Wam o problemach użytkowników z silnikami koncernu Renault. Ale tam jest akurat łańcuch rozrządu.

Poniżej zdjęcie z komory układu rozrządu Renault 1.2 TCe

Inaczej jest w przypadku silników Peugeot.

Wiele osób robi wielkie oczy gdy słyszy, że w ich silniku pracuje pasek rozrządu w kąpieli olejowej.

Po gwarancji warto o tym pamiętać i często wymieniać olej. Z rozmów z mechanikami wiemy, że koszt wymiany oleju jest niewspółmierny w stosunku do możliwej awarii silnika.

Tymczasem Peugeot (koncern Stellantis) ogłosił właśnie akcję serwisową dotyczącą degradacji paska rozrządu.

Jeśli masz samochód marki Citroën, DS, Opel czy Peugeot z silnikiem 1.2 PureTech warto umówić się jak najszybciej do najbliższego ASO na sprawdzenie, czy auto nie podlega akcji serwisowej, związanej z wymianą wadliwych pasków.

Jak donosi portal https://francuskie.pl/ koncern ogłosił właśnie akcje serwisową. Takie postępowania cenimy.

„Przyspieszona degradacja paska rozrządu związana jest ściśle ze starzeniem się oleju, które z kolei istotnie zależy od sposobu użytkowania pojazdu.

Starzenie się oleju zależy od przebiegu pojazdu, w tym wielokrotnych cykli włączania/wyłączania silnika w połączeniu z krótkimi podróżami (ponieważ silnik pracuje przez większość czasu poniżej optymalnej temperatury pracy pozwalającej na zachowanie prawidłowych procesów spalania).

Przypominamy, że pasek rozrządu jest częścią, którą należy okresowo wymieniać.

Jak wiemy częstotliwość jego wymiany jest określona w planie obsługi technicznej dołączonym do pojazdu i przekazanym klientowi.
Każdy pasek rozrządu, który uległ uszkodzeniu przed terminem jego okresowej wymiany lub którego stan (stwierdzony w ramach przeglądu okresowego) jest niewłaściwy można wymienić z częściowym lub całkowitym wsparciem producenta pod warunkiem m.in. wykonania okresowej obsługi technicznej dostosowanej do sposobu użytkowania oraz wieku i przebiegu pojazdu.

Akcja serwisowa została ogłoszona, zobaczymy jak będzie w praktyce?

Leave a Comment

Scroll to Top