Zainteresowanie zakupem opon całorocznych rośnie. Często kierowcy decydują się na takie rozwiązanie z wygody – ludzie nie chcą stać w kolejkach, ani pamiętać o wymianie opon.
Jednak opona całoroczna to zawsze efekt kompromisu. Koncerny nie potrafią jeszcze produkować opon, które mogą się dostosować się do panującej temperatury.
Tamtej zimy wiele osób wracało do serwisów na oponach wielosezonowych z prośbą o założenie opon zimowych. Zastanówmy się dla kogo więc jest opona all season?
Dla kogo opona całoroczna będzie dobrym wyborem?
Opona wielosezonowa może sprawdzić się, jeśli pokonujesz przebiegi do 10 tyś. km rocznie.
Jesteś posiadaczem samochodu miejskiego czy kompaktowego i moc silnika nie przekracza 150 KM . Takim autem jeździmy głównie po mieście.
Co się zmieniło w oponach całorocznych?
Opona ma zapewnić w określonym oknie pogodowym bezpieczeństwo. Tutaj zakres temperatur jest niezwykle szeroki, to powiedzmy od minus 20 do plus 30.
W związku z tym trudno zrobić dobrą oponę uniwersalną. Część producentów produkuje więc takie opony na bazie opony letniej, zaś druga na bazie opony zimowej.
Codziennie trafiają do nas komunikaty marketingowe, m.in o tym, że całoroczna jest super, że już prawie 30% kierowców jej używa, że znakomicie radzi sobie w każdych warunkach (i w Chorwacji na wakacjach i na lodowcu).
Zapewnienia które słyszymy nie zawsze się zgadzają z rzeczywistością. Być może taka komunikacja jest skierowana do tego co oczekuje dziś rynek?
Jednak co by nie mówić, jest to jedyny segment, gdzie sprzedaż opon rośnie. Największy spadek sprzedaży w 2023 zanotowały opony letnie. Dane PZPO.
Segmenty opon wielosezonowych są silnie zróżnicowane – modelem referencyjnym jest oczywiście markowa opona premium.
Dlaczego całoroczna opona klasy Premium jest najlepszym wyborem ?
Całoroczna opona Premium jest najlepszym wyborem, bo to wynika z technologii – cena jest efektem tego co jest w niej zastosowane- test opon na YT – https://www.youtube.com/watch?v=G1BHWRLIB4k&t=974s
Możemy porównać je marketingowo do marek odzieżowych. Opona to nie ubranie i trudno liczyć, że taką samą jakość możemy znaleźć w koszulce taniej marki jak i renomowanych sieciowych produktów.
Kluczowe elementy bezpieczeństwa są spełnione nawet w oponach budżetowych, ale popularność tanich opon z dalekiego wschodu przyprawia o zawrót głowy. Mieliśmy zamontowane takie ogumienie do samochodu w 2021.
W zimowych warunkach po opadach śniegu system ESP wariował, a podczas deszczu to była tragedia.
Jednak żyje się nam nieco trudniej wobec ostatnich wydarzeń na świecie, dlatego ludzie zaczęli zwracać uwagę na tanie opony.
Technologia produkcji opon, dostosowuje się do ostatnio panujących warunków w przyrodzie i zmianach klimatu.
Zdarzają się jeszcze kierowcy, którzy jeżdżą na letnich w zimie, lub na zimowych w lecie. Sporo takich użytkowników jeździło przez lato na starych zimówkach i zakłada na zimę nowe. Masakra jakaś!!!
Wyobraź sobie wyposażony w takie opony pojazd hamujący awaryjnie za Tobą przed skrzyżowaniem lub przejściem dla pieszych.
Przy plus 10 stopniach C może być już kłopot z hamowaniem, na drodze, bowiem opony letnie z definicji mają twardsze mieszanki i są modele, które już przy 11-12 stopniach na mokrej nawierzchni się poddają.
Różnica w hamowaniu pomiędzy oponą letnią, a zimową przy temperaturze +6 stopni to aż 7 metrów.
Całoroczne zużyją się szybciej, gdy jeździmy na trasach.
Pamiętajmy, ze całoroczne to nie są opony dla wszystkich. Są to opony „kompromisowe”.
Więcej informacji o oponach całorocznych znajdziesz we wpisie na blogu tutaj https://milionopon.pl/wp-admin/post.php?post=2182&action=edit