Jak wybrać najlepsze opony letnie w 2020?

Jak wybrać najlepsze opony letnie w 2020?💪
Tym razem pokusiłem się o subiektywny ranking opon letnich w bardzo popularnym rozmiarze 205/55 R 16.
Na rynku polskim mamy do dyspozycji kilkadziesiąt marek opon rozmaitych producentów, z aż czterech  segmentów cenowych. (premium, medium, budget i low budget czyli chińskie)
Które zatem wybrać?
A czy jak ja mam inny rozmiar opon w moim samochodzie, to czy mogę się sugerować testami i rankingami z prasy nawet jeśli dotyczą nie mojego rozmiaru opon?
Myślę, że i tak i nie.
Kilka tygodni temu słyszałem rozmowę kilku młodych kierowców o potrzebie zakupu opon. Zauważyli oni, że na ich żółtym hot hatchu, bieżnik na przedniej osi dokonał już swego żywota.
Rozmawiałem z nimi chwilę i niestety ich wiedza na temat opon sprowadzała się wg mnie do opinii zaczerpniętych z internetu. To znaczy najdelikatniej mówiąc, była skromna.
Panowie rozmawiali o założeniu Michelin PS4 na 17 calach jeżdżąc obecnie na 19 calowych łysych Pirelli, skarżyli się, że na mokrym to w ogóle nie klei ta guma, a pod maską ponad 300 koni. Przyznacie sami, że różnica pomiędzy osadzeniem 17 a 19 cali jest spora. Zresztą w tym modelu 17 cali raczej nie wejdzie ze względu na zaciski hamulca. I tak czasami to wygląda.
Nie jest to jakiś szczególny przypadek. Ostatnie dwa tygodnie maja spędziłem w pracy pomagając kolegom w serwisach przy obsłudze klienta. To było dość ciekawe doświadczenie: większość klientów nie znała swoich tablic rejestracyjnych, czasami miała też problem z podaniem modelu i marki pojazdu jakim podróżuje. Jeśli chodzi o opony, prawie nikt nie znał rozmiaru ogumienia, nie wspominając już o homologacjach i indeksach prędkości i nośności. Były też samochody z pośrednim i bezpośrednim systemem TPMS. W tym temacie jest sporo do nadrobienia w każdym serwisie, każdy samochód ma inną procedurę programowania. Często klienci nie wiedza jak to zrobić aby monit na desce rozdzielczej nie wyświetlał się. Nawet Dacia Duster ma „ciekawą” procedurę przyuczenia czujników. Generalnie żyjemy w czasach których samochód stał się narzędziem do poruszania się i większość osób nie musi jakoś specjalnie się o niego troszczyć i się na nim znać.
Jakie opony wybrać?
Część osób ma już swój typ, jednak znakomita większość zwraca się o poradę do handlowca i wtedy dopiero podejmuje ostateczną decyzję o zakupie opon. Tutaj dużą rolę odgrywa oferta serwisu, wyszkolony personel i podstawowy stock opon.
W obecnych czasach to my, jako sprzedawcy musimy niejako podać klientowi właściwą propozycję na tacy. On zostawia tylko kluczyki lub sam wjeżdża na podnośnik i po sprawie. Wymiana opon i w drogę.
Nie zapominamy o dokręceniu kół kluczem dynamometrycznym.👅
Ok, to tyle jeśli chodzi o zachowanie konsumenta, schodzimy na ziemię i wracamy do rankingu naszych szesnastek.
Myślę, że podejmując decyzję o marce opon, warto uwzględnić potrzeby przeciętnego użytkownika naszych dróg.
Taki Kowalski chce mieć opony które są trwałe, tanie, takie które trzymają na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich warunkach pogodowych i są bezpieczne, no i jeszcze mają fajną etykietę. Jest tego trochę
Hmmm, czy pogodzenie tych wszystkich życzeń klienta jest w ogóle możliwe?
Wątpliwe, z pewnością trzeba liczyć się z kompromisem pomiędzy tymi cechami opon. Nie ma uniwersalnej ale jest kilka o których mogę powiedzieć – rozsądny wybór😎. Falken, Nexen.
Jeśli masz jakieś swoje propozycje?  Napisz!
Wyniki testów opon opublikowałem w poście nr 49!

Leave a Comment

Scroll to Top