Jak pokazać swój warsztat klientom?

Ostatnio miałem kolejną okazję do rozmowy na temat opinii o warsztacie w internecie.


Są serwisy, które zwracają na to uwagę. Są też takie, które się tym nie przejmują.


Potem jednak często zdarza się, że Ci drudzy mają problemy z obłożeniem kalendarza wizyt, klienci nie przyjeżdżają i nie dzwonią. Ci pierwsi zaś mają obłożenie na dwa tygodnie do przodu. Coś w tym chyba jest.
Niewątpliwie żyjemy w mocno cyfrowym świecie, dlatego warto tam być widocznym i dbać o dobre opinie i pozytywne doświadczenie klienta.


Wszystko zależy od czasu i budżetu poświęconego na marketing internetowy czy też ten tradycyjny.

Na co warto zwrócić uwagę jeśli chcesz być znaleziony przez potencjalnego klienta?

Branding


Posiadając własną firmę trzeba zadbać o stronę wizualną marki. Estetyczne, przyciągające uwagę logo pomoże przyciągnąć nowych klientów i sprawić, że łatwiej zapamiętają naszą markę.
Ponadto wyróżnimy się na tle konkurencji i będziemy posiadali narzędzie do rozpowszechniania swojego wizerunku praktycznie na każdej płaszczyźnie.

Branding to jednak nie samo logo, to także m. in. wygląd warsztatu, spójna komunikacja wizualna czy chwytliwe hasło reklamowe.

Reklama


Reklama może mieć różną formę, w zależności od tego do kogo ją kierujemy i od naszego budżetu. W przypadku warsztatu samochodowego dobrze może się sprawdzić np. reklama w lokalnym radiu czy lokalnej telewizji.
Ważne w tym przypadku będą również wszelkiego rodzaju ulotki i plakaty, które można porozwieszać w centralnych punktach w mieście. Jeśli jest to możliwe, zawieś baner reklamowy i znaki kierunkowe, które doprowadzą klienta pod samą bramę.

Marketing internetowy


W czasach gdy praktycznie każda osoba w Polsce posiada dostęp do internetu, promowanie swojej firmy w sieci jest wręcz koniecznością.
Płatne reklamy na Facebooku czy profil na Instagramie, mogą zdecydowanie pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności naszej marki.
Najważniejsze w tym przypadku są jednak działania związane z własną stroną internetową. Dobrze zoptymalizowana i dostosowana do urządzeń mobilnych witryna może być wizytówką naszej firmy, która przyciągnie nowych klientów.

Jednak aby to się stało strona musi posiadać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. W przypadku warsztatu samochodowego najlepiej ukierunkować się na lokalne pozycjonowanie usług na rynku, które może przynieść spore zyski jeśli chodzi o rozpoznawalność w naszym regionie.
Wyniki wyszukiwania w Google różnią się w zależności od lokalizacji z której ono nastąpiło, dlatego ważne jest, aby pozycjonować stronę na regionalne słowa kluczowe.


Nie można przy tym zapomnieć o utworzeniu wpisu ze swoim warsztatem na mapach Google tzw. wizytówka Google Moja Firma. Bardzo dużo ruchu pochodzi z wyszukiwań na urządzeniach mobilnych, gdzie mapy Google są bardzo często prezentowane zaraz nad wynikami stron www.

Eventy


Dobrym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności swojego warsztatu może być zaznaczenie swojej obecności podczas lokalnych eventów. Nie trzeba od razu organizować własnej imprezy, co jest kosztowne i czasochłonne, można zostać sponsorem nagród w lokalnym konkursie.
Podczas odwiedzin w serwisach, widziałem wielokrotnie podziękowania dla warsztatu od organizatorów eventu.
Warto przy tym pamiętać, aby odpowiednio podkreślić, że jest się sponsorem np. umieszczając logo na nagrodach czy dbając o to, aby prowadzący wspomnieli Twój wkład w całokształt eventu.


Te kilka działań z pewnością pozwolą odnaleźć Twój warsztat w gąszczu konkurencji i skierują klienta właśnie do Ciebie.

Zapraszam do śledzenia naszego fanpage https://www.facebook.com/milionopon

Leave a Comment

Scroll to Top