Czym zajmuje się wulkanizator?

Nie sposób wyobrazić sobie samochody bez odpowiednich opon. Zajmuje się nimi ktoś, kto nie ma łatwego życia. Mowa tu o popularnej w praktycznie każdym miasteczku czy wsi wulkanizacji.

Czy zawód wulkanizatora ma się naprawdę tak dobrze, jak wiedzie się zakładom wulkanizacyjnym czy z wulkanizacji da się wyżyć?

Kim jest wulkanizator

Wulkanizatorem nazywamy osobę, która pracuje w zakładzie oponiarskim, czyli warsztacie wulkanizacyjnym. Zdecydowanie bardziej na czasie jest nazwa serwis opon, gdyż osoby pracujące w warsztacie to dziś bardziej mechanicy niż kolokwialnie mówiąc, kapciarze.

Koła mocno urosły zarówno w calach jak i zostały wyposażone w nowoczesne technologie jak np. TPMS. Trzeba się ciągle szkolić aby być na bieżąco.

Jest to praca wymagająca tężyzny fizycznej, uwagi i cierpliwości, chociaż na serwisach nie pracują tylko kulturyści. Do tego jeszcze presja czasu z uwagi na sezony wymiany.

Mamy jak na razie dwa: letni i zimowy, chętnych klientów jest sporo, w kulminacyjnym okresie trudno się umówić, czasu na wymianę opon zawsze za mało, wiadomo każdy chce obsłużyć maksymalnie dużo klientów.

Czym zajmuje się wulkanizator?

Do podstawowych zadań wulkanizatora należą serwis opon i wszystko co się z nim wiąże, czyli wymiana opon, naprawa czy kodowanie TPMS. Obowiązki wulkanizatora dotyczą wszystkiego co tyczy się koła, a więc również elementów  takich jak, felgi ale też tarcze, klocki, amortyzatory. Wszak mając auto na podnośniku nie sposób nie skorzystać z okazji wizualnej oceny stanu wnęki koła. No właśnie a co do felg one także wymagają regularnych napraw, renowacji czy po prostu malowania. Pamiętać należy też o wentylu. Wymieniamy go regularnie.

Wulkanizacja to ciężka praca fizyczna, która nie zawsze jest sowicie wynagradzana. Wiele zależy od miejscowości, w której pracuje wulkanizator, a także konkretnego okresu w roku. Sezonowość tego zawodu polega na rozłożeniu ciężaru pracy wulkanizatora na okresy – praktycznie 80% dochodów zakładu generowana jest podczas letniej i zimowej wymiany opon. To właśnie w tych miesiącach,  wulkanizatorzy pracują i zarabiają najwięcej – chyba?

Wulkanizacja czy serwis opon w dużych miastach, takich powyżej 100 tyś. mieszkańców, rządzi się swoimi prawami. Nie ma tu miejsca na serwisy o byle jakości. Klienci są w stanie zapłacić więcej, ale oczekują też profesjonalnej wymiany opon.

Dobry wulkanizator to

Duże obiekty to dziś raczej serwisy franczyzowe czyli te zrzeszone pod skrzydłami koncernów oponiarskich m.in. (Driver, Premio, Euromaster, Bestdrive), ale też takie, które działają pod szyldem dużych grup oponiarskich Point’s , POP czy PSO.

W nich raczej na pewno możesz liczyć na odpowiednią jakość usług, która jak wiemy nigdy nie jest przypadkowa.

O cenach za usługę  wymiany opon pisałem już tutaj ile kosztuje wymiana opon?

wymiana opon

Leave a Comment

Scroll to Top