Kiedy promocja jest naprawdę atrakcyjna dla klienta?

Kiedy promocja jest naprawdę atrakcyjna dla 👨klienta?

Zbliża się ostatni kwartał, naturalnie, że to są żniwa dla handlu, obejmuje on też okres świąteczny począwszy od Black Friday. W tym roku może być różnie, przygotuj się już teraz i zaplanuj działania. Nikt za Ciebie tego nie zrobi. Jest wiele komunikatów marketingowych które docierają do naszych oczu i uszu.

Zbieranie punktów, kart rabatowych, budżetu na event, konkursy, zniżka za płatność kartą itp.

Zamów więcej, wysyłka w tej samej cenie? U nas najtaniej!

Jeżeli nie masz elastyczności cenowej to znaczy, że zarabiasz za mało. Twój cennik jest za niski. To ma być biznes👀!!!👇

Jeżeli dostawcy podniosą ceny lub zmienią politykę handlową, wtedy będzie masakra, Ty będziesz wtedy musiał podnieść swoje ceny jeszcze o jeden poziom wyżej aby wyjść na swoje, wtedy to może spotkać się z brakiem akceptacji klientów. Skok będzie trudny do zaakceptowania.

Na co ludzie najlepiej reagują?👀 – najlepiej działa zawsze obniżka ceny nawet w produktach premium, patrz np. na marki BMW, Mercedes czy Volvo💬

Zadbaj o „prezent” dla klienta już teraz, konstrukcja reklamy, postu , powinna być taka aby klient wiedział dokładnie co ma z tym zrobić (klient ma za dużo bodźców atakujących go codziennie i jest mała szansa że kupi od Ciebie) mówi się nawet o przedziale 2000-4000 komunikatów reklamowych/dzień!!!

Zawsze przypomina mi się sytuacja gdy do serwisu przyjechał tata z synem i był mocno rozczarowany, że nie ma samochodzika dla dzieckaw prezencie za bagatela kilkadziesiąt groszy w zakupie. Tatuś zostawił wtedy w kasie kilka tysięcy ale niesmak pozostał.

Tak samo będzie rozczarowany klient przyzwyczajony do pewnego standardu usługi kiedy np. zawsze myłeś zawsze jego koła a dziś z oszczędności tego nie robisz. Z pewnością to zauważy, bo to widać.

W przypadku opon, postaw na produkty na których możesz mieć jeszcze marżę, te bardzo popularne cieszą się zainteresowaniem wśród klientów(bo mają dobry marketing), spójrz jednak na firmy które maja w ofercie swoją markę. Oczywiście trzeba sobie przygotować wtedy jasną komunikację dla użytkownika i się jej trzymać.

Jeśli ktoś pyta o cenę w kontekście obniżki, możesz zaoferować dodatkowe usługi taniej lub gratis np. pompowanie azotem, wymianę wentyli, kalibrację TPMS, warto też pomyśleć o dosprzedaży i sprzedać płyn zimowy do spryskiwaczy i wycieraczki itp. A najlepiej dać zniżkę na serwis mechaniczny i umówić taką usługę w późniejszym terminie.

Niby proste ale jakże trudne😀

Powodzenia, sezon wkrótce👍

Leave a Comment

Scroll to Top