#30 Ford Focus sprawdzony – auto nie tylko dla flot!

Cześć

Hmm, zastanówmy się……,to już czwarty Ford, jeździłem wszystkimi wersjami w każdej po ponad 130 tyś km., aż do poprzedniej wersji po lifcie Focus MK3. Oczywiście po drodze jeszcze był Mondaś w 2 litrowym dieslu- bardzo ok, szczególnie gdy masz rodzinę i równie dobrze się prowadził.Moje dzieci do dziś go dobrze wspominają.
Kto wie może będzie okazja do przetestowania najnowszej wersji Mondasia lub Foczki.
Ja jezdze jeszcze wersją 4-cylindrową,dziś zgodnie z trendami najnowsze silniki ma już tylko 3 cylindry, moc pozostała taka sama.
To już ponad 75000 km na liczniku, 3 rok użytkowania i nic, żadnych awarii, wszystko ok, mimo tego, że na rynku jest już nowy model, poprzednik nie stracił nic na aktualności.
Rozmiar opon 205/55 r 16 91 V- czyli standard – Sumitomo letnie przetestowane:wyniki znajdziesz w innym poście na moim blogu.
Silnik 1,5 Ecoboost 150 PS, robi dobrą robotę i jest elastyczny, przy wyprzedzaniu z łatwością napędza Foczkę. Przy tym umiarkowany apetyt na paliwo w cyklu mieszanym czyli miasto/trasa pali średnio około 8 litrów .
Niestety podczas codziennych dojazdów do pracy głownie stoisz w korkach i to około 2 godzin dziennie, dlatego gdy ktoś jeżdzi bardziej w trasę, spokojnie może zejść do 7 litrów i nie będzie zawalidrogą.
Dla przykładu wersja z silnikiem 1,6 benzyna nawet przy 125 PS pali co najmniej 2 litry więcej przy sporo mniejszej mocy.
Wnętrze jak na kompakta trochę ciasne,  ale wystarczy dla całej rodziny, nie wiem jak pojemne jest wnętrze w nowym Focusie?
Postaram się to zbadać podczas testu.

Update wrzesień 2020
Na liczniku wybiło ponad 90 tyś km. Prawie wszystko okazało się działać przez 3 lata użytkowania.
Niestety podczas jednego z przeglądów okresowych co 20 tyś km  zgłosiłem problem z dziwnymi dźwiękami ze sprzęgła, podczas ruszania samochodem. Panowie wgrali jakiś program (akcja serwisowa Forda) który miał pomóc, niestety wyraźnie osłabił osiągi samochodu, a niepokojące dźwięki podczas ruszania według mnie nasiliły się – nieładnie. Nawet ostatnio na skrzyżowaniu zwróciło to uwagę przechodniów.
Druga rzecz. Na zimnym silniku podczas zapalania dochodzi do naszych uszu niepokojący odgłos z komory silnika. Może jest to związane z układem sprzęgła, a może trzęsie się jakaś element lub blacha, kto wie?
Poza tym mechanicy w serwisie opon podczas wymiany zauważyli uszkodzoną osłonę prawego przegubu, naprawa została wyceniona około 500 zł.
Spalanie podczas testu wahało się średnio pomiędzy 6.5 a 7.5 l/100km. Uważam , że przy tych osiągach to rozsądny apetyt na paliwo.

Spalanie na sporym dystansie:

Zresztą zobaczcie na krótki film bez montażu:

https://www.youtube.com/watch?v=_FtqFEOV_zw&t=1s

Leave a Comment

Scroll to Top