#18 Continental – testy opon w Hiszpanii-tor Ascari

Cześć
Oczekiwanie:
Już wakacje, jest 1 lipca 2019, u mnie w samochodzie  wczoraj było 37 stopni C, jest upalnie , opony nagrzewają się i kleją mocno, my wkrótce jedziemy na tor Ascari przetestować dla Ciebie opony Continental.
Co prawda mój służbowy Focus jest na starych 205/55 r 16 91 V Continental CPC 2 z OE ale dają radę – to już 2 lata.
Producent przygotował 3-dniowy event, już nie mogę się doczekać.
Start:
Dziś 8 lipca pogoda w Polsce umiarkowana, dziś wyjazd na testy opon do Hiszpanii.
Meta:
Mamy dziś 12 lipca
Wróciłem do codzienności, po dwóch intensywnych dniach spędzonych na torze mogę powiedzieć, że nowe opony Continental sprawdziły się znakomicie.
Bieżniki Premiumcontact 6 i Sportcontact 6 zostały zamontowane na szerokiej gamie samochodów, począwszy od SUV’ów Mercedes i BMW a kończąc na można powiedzieć ”torowym” Audi R8 z profesjonalnym kierowcą wyścigowym za sterami.
Średnice osadzenia już dawno urosły i nikogo nie dziwi 19,20 czy 21 cali na samochodzie.
W samochodach jest teraz sporo elektroniki , która pozwala nam kontrolować samochód ale na torze samochody były ustawione w tryb sport lub sportplus, takie zestrojenie dostarczyło każdemu sporo emocji i pozwoliło sprawdzić opony w ekstremalnych sytuacjach na torze no i oczywiście swoje możliwości drivera.
Po przejeździe taxidrive w R8 w roli pasażera wyszedłem sprawdzić czy to na pewno cywilne opony- i tak było.
Na cywilnych drogach pokonaliśmy kilkadziesiąt kilometrów chociażby w najnowszym BWM Z4, Audi A7 wszystkie w mocnych wersjach silnikowych i w bogatych wersjach.
Opony wręcz kleiły się do drogi.Było dość ciepło. w BMW poczułem wiatr we włosach-hihi.

Conti to nie tylko opony, producent zaprezentował swoje rozwiązania dot.bezpieczeństwa to tzw. ”wizja zero” czyli zero wypadków.
Nowe technologie w tym 5G, będą komunikować samochody ze sobą oraz z infrastrukturą drogową , a nawet z Tobą poprzez smartfon’a, gdybyś czasem chciał niespodziewanie zderzyć się z samochodem na przejściu dla pieszych. Ciekawe czy w 2025 roku będzie można poszaleć samochodem bez pozwolenia tych wszystkich systemów? Zobaczymy.
Pozwolą one na bezpieczną jazdę bez wypadków- ciekawe ile będziemy na takie rozwiązania  czekać, nim trafią do seryjnej produkcji?
Focus wyposażony w radar cofania do 100m bez problemu wykrył nadjeżdzający rower i zatrzymał się sam-dziwne uczucie. Przejażdżka Mercedesem CLS z kamerami i ekranami wewnątrz zamiast lusterek w których naprawdę widać dużo więcej wokół pojazdu. Tak przyszłość jest już w zasięgu.
Obserwując jednak nasz park samochodów, średnia wieku pojazdów w Polsce to 13,5 roku dochodzę do wniosku,że nam jeszcze daleko do tych rozwiązań.
Często takie samochody na naszym rynku są co najwyżej wyposażone tylko w podstawowy ABS jeśli chodzi o bezpieczeństwo.
Daleka droga przed nami ale ”nowe” pędzi szybko w naszą stronę.Pozdrowionka

1 thought on “#18 Continental – testy opon w Hiszpanii-tor Ascari”

Leave a Comment

Scroll to Top